3 DE GENER 2012 – COLL DE PIMORENS (Ariége)
La primera sortida d’any,
He seguit l’itinerari nº 8 de la guia d’esqui de muntanya del Oriol Guasch, agafant com a punt de partida el Coll de Pimorent a la Cerdanya francesa, per enfilar-me per la Coma d’en Garcies.
Son les 9:30 i estem a -3,5º.
Desprès d’una bona pasejada s’arriba a la Portella d’en Garcies a 2.534 m, enfront es trova el Pic Coma D’Or 2.826 m, que es l’objectiu de la jornada, però la pala de pujada esta molt gelada i uns esquiadors que baixen m’adverteixen del perill.
Decideixo girar a la meva esquerra i pujo a un pettr turonet,on al neu ventada s’acumula a aquesta part, arribo a la Tossa Rodona a 2.604 m.
Al fons l’estació d’esqui de Porté.
La piramide que es veu seguint la carena es el Pic dels Trespunts 2.625 m.
D’aqui faig una vista general de la zona, enfront el Pic Coma D’Or de 2.826 m, i a la seva esquera el Puig Pedrós de Lanós. La Vall de Besines
Sebastià.




