UEC Tortosa – Esquí Muntanya

Secció d'esquí de muntanya i travessia UEC Tortosa

Tuc Dera Pincela 2.546 m.

24 març 2013 per David Pruñonosa

Desde Baguergue a 1.410 m, a la sortida del poble, deixo el cotxe i segueixo a peu uns 500 m fins que la neu  tapa la pista, arribo a la Borda de Lana i remunto seguint les traces d’altres esquiadors, paso diverses restes d’allaus de fa dies, i giro a l’esquerra xino xano.
El dia es bo, no plou ni fa vent i el cel  s’ennuvola i s’aclara intermitenment, el pastis de neu es important,  vaig guanyant alçada i em pasen dos Italians que comencen les vacances de Setmana Santa,  arribo al Coll del Clot de Monnàs i  enfilo  pel recte, els ultims 150 m. s’adrecen banstant.
El cim em trob eun un crup de 5 esquiadors, un guia de muntanya i quatre que han pagat una pasta per que els pugi, em fan la foto, ja que si no no surto.
A la baixada   segueixo les traces del grup del guia i van un tomb circular per evitar la pala de la pujada, per detràs de unes cornises que fan respecte.
El primers  500 m perfectes, amb una neu pols que fa disfrutar, pero després la neu ja es transforma.

Ja estem a la primavera i d’ara endavnt caldrà matinar per arribar al migdia al cotxe.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *